شرایط و ضوابط

محمد شجاع

محمد شجاع

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 13 دقیقه

آنچه در این صفحه میخوانیم :

1- شرایط و ضوابط استفاده از سایت
2- شرایط و ضوابط خدمات فروش کال
3- شرایط حمل و تحویل کالا
4- شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش کالا

1- شرایط و ضوابط استفاده از سایت

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات فروشگاه اینترنتی  آزمان به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وب‏‌سایت فروشگاه اینترنتی  آزمان و ثبت سفارش در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین زیر از سوی کاربر است:

  • خرید کالا از فروشگاه اینترنتی  آزمان بر مبنای قوانین و آئین نامه های موجود در تجارت الکترونیک و با رعایت کامل تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد.
  • كاربران هنگام سفارش كالا ملزم می باشند اطلاعات صحیح كامل را در پایگاه درج کنند. بدیهی است کاستی یا نادرستی اطلاعات مانع تکمیل درست و به موقع سفارش خواهد شد.
  • فروشگاه اینترنتی  آژمان هیچ گونه مسئولیتی را در مورد کارکرد سایت که می تواند ناشى از عوامل خارج از حوزه مدیریت این سایت باشند (همانند نقص اینترنت، مسائل مخابراتى، تجهیزات سخت افزاری و غیره) نمی پذیرد.
  • تمام ابزاری که در فروشگاه اینترنتی  آژمان با هدف ارتباط با مشتریان به کار گرفته می شود، فقط برای همین منظور طراحی شده و كاربران متعهد هستند که از این ابزار صرفا برای ارسال و دریافت اطلاعاتی استفاده نمایند که مناسب و مرتبط با بحث سفارش كالا باشد.
  • ارتباط فروشگاه اینترنتی  آژمان با کاربران از طریق Azhman.com بر قرار می گردد و فقط با استفاده از اطلاعاتی که کاربران در سایت درج کرده اند (همانند نشانی، تلفن و ...) صورت می پذیرد.
  • فروشگاه اینترنتی  آژمان به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

 

2-  شرایط و ضوابط خدمات فروش کالا

از نظر حقوقی، در معاملات فروشگاه اینترنتی  آژمان، سایت Azhman.com به عنوان فروشنده و کاربر اینترنتی سفارش دهنده به عنوان خریدار تلقی می شوند.

  • فروش کالا بر مبنای نوع و مقداری صورت می گیرد که خریدار آن را در فروشگاه اینترنتی  آژمان درج نموده است.
  • فروشنده به هنگام تائید سفارش کالا، مشخصات و زمان ارسال کالا را تعیین کرده و به اطلاع خریدار می رساند.
  • مکان و زمان تحویل کالا توسط خریدار در فروشگاه اینترنتی  آژمان درج شده و این فروشگاه به عنوان فروشنده متعهد است با رعایت سیاستهای معین ارسال کالا، سفارش را در آن مکان و زمان تحویل دهد. عدم حضور سفارش دهنده در مکان و زمان تعیین شده، فروشنده سیاست های خاص مربوطه را اعمال خواهد نمود.
  • در صورتی که فروشنده به دلایلی که خارج از اراده او می باشد، توان تحویل کالا را در موعد مقرر نداشته باشد و طرفین درباره یک موعد جدید به توافق نرسند، هریك از طرفین حق دارند بدون هیچگونه هزینه ای سفارش را فسخ نماید
  • خریدار با تحویل کالای ارسال شده و امضای برگه دریافت کالا رضایت خود را از نوع، تعداد و سلامت کالا ابراز می نماید.
  • خریدار موظف است در حالت پرداخت در محل، مبلغ قابل پرداخت را هنگام تحویل کالا بپردازد. در صورت عدم پرداخت وجه در موعد تعیین شده توسط خریدار، فروشنده حق دارد از تحویل کالا خودداری و سفارش را فسخ نماید.

 

3- شرایط حمل و تحویل کالا

مشتری گرامی، ضمن تشکر از انتخاب شما، خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید.

الف) در مراکز استان و شهرستان (بجز تهران)

  • حمل کلیه سفارشات توسط پست، تیپاکس، اتوبوس و یا باربری به انتخاب مشتری صورت میپذیرد و فروشگاه اینترنتی  آژمان هیچ کنترلی بر زمان و فرآیند حمل توسط آنها ندارد.
  • برای هر محموله یک شماره رهگیری صادر می گردد که این شماره رهگیری بوسیله سرویس پیامک و ایمیل برای شما ارسال می شود. شما می توانید برای رهگیری محموله های خود از سایتهای شرکتهای مربوطه استفاده نمائید.
  • مدت زمان تحویل محموله ها بین دو تا چهار روز کاری پس از واریز وجه و صدور صورتحساب می باشد. (روزهای تعطیل رسمی محاسبه نخواهد شد)
  • مکان تحویل کالا نشانی است که شما مشتری گرامی در حین ثبت سفارش در وب سایت درج می نمائید این نشانی بر روی کلیه مرسوله ها درج خواهد شد و تغییر نشانی پس از تحویل محموله به تیپاکس به هیچ وجه قابل تغییر نمی باشد.
  • ساعت تحویل کالای خریداری شده، بسته به زمان حضور مامور تیپاکس در محل شما خواهد بود. متاسفانه فروشگاه اینترنتی  آژمان هیچ کنترلی بر ساعت تحویل مرسوله های شما ندارد و فقط میتواند پیشنهاد شما را در کنار نشانی محل تحویل درج نماید.
  • در بعضی موارد هزینه حمل بصورت پس کرایه می باشد و مبلغ آن، در محل تحویل از خریدار نقدا دریافت خواهد شد. مبلغ اعلام شده بر مبنای تعرفه و ضوابط شرکت حامل و بر اساس وزن و نشانی محاسبه می شود و فروشگاه اینترنتی آژمان هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد.

ب) در محدوده تهران بزرگ

  • حمل کلیه سفارشات توسط پیک صورت می پذیرد و فروشگاه اینترنتی  آژمان هیچ کنترلی بر زمان و فرآیند حمل توسط پیک ندارد.
  • پس از حمل هر محموله توسط پیک، مشخصات حامل محموله برای خریدار پیامک و یا ایمیل می شود.
  • مدت زمان تحویل محموله ها یک روز کاری پس از واریز وجه و صدور صورتحساب می باشد. (روزهای تعطیل رسمی محاسبه نخواهد شد)
  • مکان تحویل کالا نشانی است که شما مشتری گرامی در حین ثبت سفارش در وب سایت درج می نمائید این نشانی بر روی کلیه مرسوله ها درج خواهد شد و تغییر نشانی پس از تحویل محموله به پیک به هیچ وجه قابل تغییر نمی باشد.
  • هزینه حمل بصورت پس کرایه می باشد و مبلغ آن، در محل تحویل از خریدار نقدا دریافت خواهد شد. مبلغ اعلام شده بر مبنای تعرفه و ضوابط پیک و بر اساس وزن و نشانی محاسبه می شود و فروشگاه اینترنتی  آژمان هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد.

 

4- شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش کالا

الف) برگشت کالا (حق انصراف)

  • قبل از ارسال کالا: در صورت انصراف از دریافت کالا پس از تسویه حساب و قبل از ارسال کالا، کل وجه به حساب بانکی خریدار مسترد خواهد شد.
  • بعد از ارسال کالا: کالای خریداری شده به مدت 3 روز کاری (به شرط باز نشدن بسته بندی کالا و درصورت عدم هرگونه خسارتی به کالا و بسته بندی آن) از تاریخ تسلیم کالا حق انصراف داشته و به محض استفاده از حق انصراف، فروشگاه اینترنتی  آژمان بدون مطالبه هیچ گونه وجهی عین مبلغ دریافتی را در اسرع وقت به شما مسترد خواهد کرد و تنها هزینه ی تحمیلی بر مشتری هزینه باز پس فرستادن کالا خواهد بود. (ماده 37 قانون تجارت الکترونیک)

ب) گارانتی

مدت گارانتی و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای عرضه شده در سایت برای هر کالا متفاوت بوده و در کنار قیمت این کالاها درج شده است (در صورت عدم درج موارد مذكور در این قسمت، گارانتی برای آن كالا وجود ندارد) اکنون چنانچه کالای خریداری شده دارای گارانتی باشد و دچار نقص فنی شود، خریدار می بایست طبق شرایط مندرج در کارت گارانتی نسبت به ارائه کالا و دریافت خدمات پس از فروش از شرکت گارانتی دهنده اقدام نماید.